Lovišče

Lokacija lovišča v Sloveniji

Lovska družina Begunjščica je le ena od 411 lovskih družin v Sloveniji. Lovišče LD Begunjščica, ki je bilo oblikovano leta 1957 z združitvijo lovišč Begunje in Radovljica in se nahaja znotraj lovsko upravljalskega obnočja Gorenjske, v katerem je 42 lovišč.

Leži na skrajnem severozahodu Ljubljankse kotline - Radovljišča ravnina (Dežela) ter Dobrava, pobočju osrednjih karavank - Begunjščica in zahodnem delu Kamniško Savinjskih alp - Dobrča, Jamarski vrh in Pleče. Danes lovišče obsega 5102 ha veliko površino, od tega je lovne površine približno 4200 ha.

LD Begunjščica

Večino lovišča (60%) prekrivajo mešani gozdovi z mnogimi za prehrano divjih živali pomembnimi drevesnimi in grmovnimi vrstami. Kmetijske površine zavzemajo slabih 26% celotne površine. Največ, del predstavljajo travniki, sledijo jim pašniki ter njive, najmanj površine zavzemajo sadovnjaki. Urbane površine so zasedle že 14% našega lovišča, le te so za divjad izgubljene. Lovska družina Begunjščica meji na šest sosednjih lovišč. in sicer LD Kropa, LD Jelovica, LD Stol Žirovnica, LPN Kozorog, LD Tržič in LD Dobrča.

LD Kropa

LD Begunjščica s tem loviščem meji na jugu in sicer od najnižje točke lovišča (386m.n.v.) ob izlivu potoka Peračica v Savo. Meja se najadljuje navzgor po toku reke Save, kjer nad Globokim doseže tromejo LD Begunjščica, LD Kropa in LD Jelovica.

LD Jelovica

Meja se nadaljuje navzgor po toku reke Save, do mostu na Lancovem, pri katerem se začne zahodna meja lovišča z LD Stol Žirovnica

LD Stol Žirovnica

Začne se na mostu čež reko Savo v Lancovem, nato se nadaljuje po cest proti Lescam do meje med k. o. Radovljica in Hraše. Tu se usmeri proti severu, do točke ko doseže magistralno cesto Ljubljana-Jesenice. Po tej cesti se meja nadaljuje do točke, ko doseže cesto Lesce Begunje, ki ji sledi do odcepa za letališče. Za letališčem se usmeri proti Hlebcam jih prečka in se po vaški cesti nadaljuje proti stari cesarski cesti, ki jo doseže na meji med k.o. Begunje in k.o. Nova vas. Nato poteka po tej cesti na zahod do prvega križišča, kjer zavije h hlevom KZ Sava. Od tu se po meji med k. o. Begunje in k.o. Doslovče usmeri proti Svetemu Petru. Nadaljuje se po gozdni cesti do Pleč, ki jih prečka po južnem pobočju, kjer doseže greben Kališ in Tolsti vrh po katerem poteka do sedla Tolstega vrha, ko se z grebena spusti v smeri Globoki potok, ga prečka in se dvigne do steze Poljška planina – Završnica, ki jo doseže na 1240 m.n.v.. Tu se meja z LD Stol Žirovnica konča in se prične meja z LPN Kozorog.

LPN Kozorog

Poteka proti vzhodu po stezi do Poljške planine in nato po gozdni cesti do Planince. Naprej poteka po lovski stezi največ 200 višinskih metrov nad gozdno cesto Planinca – Prevala, na katero se priključi v Rjavem melu. Od tu naprej poteka po gozdni cesti do planine Prevala. Na planini se prične vzhodna meja lovišča, ki poteka po grebenu med Begunjščico in Dobrčo po meji med k.o. Begunje in Podljubelj. Najprej še vedno meji na LPN Kozorog.

LD Tržič

Na Vrhu Luž se prične meja z LD Tržič, ki sledi grebenu do vrha Dobrče (1634m.n.v.), ki je najvišja točka našega lovišča.

LD Dobrča

Na vrhu Dobrče se prične meja z loviščem LD Dobrča, ki iz vrha poteka po grebenu proti jugu, nato se v smeri jug spusti po pobočju do Seč, kjer se obrne proti zahodu do meje med k.o. Leše in Srednja vas, ki jo označuje Mlačji graben, po katerem se spusti navzdol do Vetrnega. Tu prečka cesto Tržič – Begunje in se po grebenu spusti do potoka Lešanščica. Od tu naprej teče meja po Lešanščici in nato po Peračici vse do izliva v reko Savo, kjer se začne meja z LD Kropa.